Mitt liv i Kongo

7 månader med fotboll, värme, maniok och folk som ropar mundele!

På plats!

Kategori: Allmänt

Har nu varit ett dygn i Kongo och har redan fått många intryck av hur Afrika och Kongo är. Det mest påtagliga av allt är såklart värmen, det känns som om man kommer vara svettig dygnet runt. Natten var väldigt varm, tur att vi har en fläkt annars vet jag inte hur det hade gått. Än så länge har vi mest varit här på ASUdh, där fotbollsskolan har sitt kontor, här kommer vi bo de första två veckorna. Så vi har inte sett så mycket av staden än men av det vi sett kan jag säga att trafiken, ja den är verkligen galen. Ganska intressant att se hur dom kör i bl.a. rondeller, där det inte finns någon ordning eller trafikregler alls, och tutar det gör dom hela tiden. Jag har även tänkt på hur vackra alla kvinnorna är, det är många som går klädda i typiska afrikanska kläder( precis som man tänker sig) och de går verkligen rakryggade och bär på en stolthet som inte är direkt vanlig i Sverige. 
 
Just nu har jag inga bilder tyvärr eftersom jag sladden ligger på rummet men jag ska försöka ladda upp lite bilder snart så ni lättare kan föreställa er hur jag har det! ;)
 
Just det, jag kan redan säga att jag fått en liten inblick i det afrikanska tempot, folk tar det verkligen lugnt här och tar saker och ting som det kommer, vilket har både sina för och nackdelar!
 
Ha det bra!
Puss&KramSkumbanan

Kommentarer

  • Sara Nyberg säger:

    Vad skönt att resan gick bra. Väntar med spänning på bilder. Njut av din stora upplevelse.

    Kram från storkusinen med familj

    2012-10-10 | 13:59:34
  • Olivia Vikstrand säger:

    Vad bra att allt gick bra Stinis! Har du kommit på att du glömt något än? :P

    Puss och kram
    Olivia

    Svar: Haha det enda jag kommit på är väl mitt franskalexikon sen hade jag ju lite övervikt på min packning så tyvärr fick jag offra mina kära knäckebröd och havregryn menmen, jag lever ändå! ;)
    Puss&KramSkumbanan
    Stina Holmqvist

    2012-10-10 | 19:25:29
  • Frida persson säger:

    Hej Stina!!! Va skönt att ni kommit fram o att du fått känna på Kongo o allt vad det innebär :) känner verkligen igen mig i det du skriver, ska bli kul att höra vad du tycker om bussresandet sen ;)

    Ha det grymt, hälsa alexandra å alla andra i brazza, och hör av dig vid frågor om allt mellan himmel å jord!

    Kram Frida

    2012-10-10 | 22:01:59
  • Linnéa Din Favorit säger:

    Gött att höra från dig! Länge leve kvinnorna! Och männen! Också då såklart. Roligt att höra om rakryggigheten i alla fall. Go with the flow, be slow...
    Skickar en tanke ibland, fånga den!
    Puss

    Svar: Haha typisk kommentar från rebellen ;)
    Puss
    Stina Holmqvist

    2012-10-10 | 22:35:43
  • Linnéa Din Favorit säger:

    Gött att höra från dig! Länge leve kvinnorna! Och männen! Också då såklart. Roligt att höra om rakryggigheten i alla fall. Go with the flow, be slow...
    Skickar en tanke ibland, fånga den!
    Puss

    2012-10-10 | 22:35:44
  • Lena Paulsson säger:

    Hej Stina skönt att du är på plats.Njut av livet och ha det riktigt kul.Var rädd om dig och kRAM

    2012-10-11 | 09:45:04
  • pappa säger:

    Nu tar du det riktigt försiktigt i trafiken. Se dig för både åt höger och vänster. Knyt skosnörerna så att du inte snubblar mm mm mm. Gör som pappa säger så blir allt bra. Var rädd om dig

    Svar: Jaja det blir så bra så..
    Stina Holmqvist

    2012-10-11 | 12:42:20
  • Gullvor säger:

    Roligt att höra att du är framme, o att allt gått bra. Mycke spännande som du får vara med om nu. Vi tänker på dej. var rädd om dej Kram Gullvoro Björne

    2012-10-13 | 14:33:39

Kommentera inlägget här: