Mitt liv i Kongo

7 månader med fotboll, värme, maniok och folk som ropar mundele!

Innan regnet

Kategori: Allmänt

Även om det inte blir lika bra som i verkligheten tycker jag att detta är en härlig bild. Himlen är så häftig precis innan regnet kommer och man känner verkligen att nu blir det riktigt oväder eftersom det börjar blåsa åt alla håll, det är en häftig upplevelse. Kvinnan på bilden är min "kongofarmor", en jättesöt liten gumma. Vi brukar prata på lari(det språk som min familj talar) de få fraserna jag kan. Hej! Hur mår du? Jag mår bra! Ge mig maniok! Det tycker hon är riktigt roligt!

Kommentarer

  • farmor säger:

    Hej Stina här kommer en hälsning från en annan liten gumma. Vaknade upp till en härlig söndagsmorgon. Solen skiner,marken är vit av frost och det är -6 grader. Lite annorlunda än hos dig. Hälsa gärna till farmor nr 2 från farmor nr 1.
    Sköt om dig. Massor med kramar från ettan.

    Svar: Ja lite annorlunda men vad härligt det låter! Jag det kan jag göra! :) Kramar
    Stina Holmqvist

    2013-02-03 | 09:22:05
  • Morbror LARS - din favorit! säger:

    Vilken härlig bild!
    Vilken färgkombination!
    Det torde väl vara intressant att uppleva de olika vädertyperna i Africa, visserligen har vi väder här också men jag kan tänka mig att det är lite "annevessare"...

    Nu börjar jag snart att vänta på dig.....

    Svar:
    Stina Holmqvist

    2013-02-03 | 10:04:24

Kommentera inlägget här: