Mitt liv i Kongo

7 månader med fotboll, värme, maniok och folk som ropar mundele!

Today I don't feel like doing anything...

Kategori: Allmänt

Åh äntligen en ledig dag utan någonting planerat! Så trodde jag inte att det skulle låta för några månader sen men så är fallet. Jag är ju den som gillar att ha mycket saker omkring mig och vill helst ha min lediga tid planerad eller hitta på spontana saker men "Today I don't feel like doing anything, I just wanna lay in my bed". . Ett bevis på att jag verkligen haft mycket omkring mig det senaste. På en jobbdag hinner man inte direkt göra någonting annat, jag kommer hem någon gång vid sju-åtta och då är jag trött. Mina två lediga dagar blir snabbt uppbokade, det finns mycket man vill göra och det är många som vill hita på saker med oss vilket är väldigt kul. Det kan hända att folk som man träffar på bussen eller på gatan bara frågar om man ska hitta på något eller ses någon gång och jag behöver verkligen inte ljuga när jag säger att jag tyvärr inte har så mycket tid.


Denna helgen som var började med att Alexandra hängde med och sov över hos mig efter fredagsträningen. På lördag var det träning igen och efter detta var det min tur att dra till Alex för att sedan dra vidare till ett uteställe med Mouck "chefen" och en kompis till honom. Jag kan väl säga att vi inte var jättetaggade eftersom vi var ganska trötta men vi hade redan ställt in en annan gång så vi kände att vi inte kunde tacka nej denna gången. Stället var inte jätteolikt i Sverige förutom att det var väldigt litet, knökat med folk och det var speglar överallt som folk stod och spanade in sig själva i medans de dansade, väldigt speciellt. Det var inte direkt någon fart på dansen de dansade heller utan den dansen Rumba som de flesta dansade gick till så att man dansade två och två, körde sid-ihop-sid-ihop med fötterna, samma rörelser hela tiden. Efter ett tag blev i alla fal jag uttråkad och jag och Alexandra började köra våra egna moves istället vilket var mycket roligare. Efteråt hängde jag med Alexandra eftersom stället var nära där hon bodde. På söndagen var det dags att spela match med barnen i våra familjer, något de hade sett fram emot väldigt mycket. Jag och Alexandra var väldigt trötta men fick vara på G för deras skull. Det var så härligt att se hur engagerade de var i denna matchen. Killarna i Alex familj(eller ja en av dem är familj de andra är grannar eller kompisar) som är mellan 9-13 år snackade taktik och vilka positioner de skulle spela på på morgonen. Eftersom vi skulle spela i ett område nära mig hade jag inte bytt om utan skulle göra det hemma och killarna tittade på mig och sa: Stina ska du verkligen spela i det där? Att ha rätt kläder är viktigt. Matchen gick bra, det kom ett gäng killar från kvarteret som ville vara med och spela så det blev vi mot dem och jag tror vi vann. När sedan Alexandras familj skulle dra sig hemåt var killarna i familjen där inte riktigt nöjda, de ville spela mer.
När de dragit sig hemåt tog jag tag i min tvätthög, tog sedan en dusch och åt kvällsmat. Jag skulle även ha städat efter detta men jag var så slut att jag la mig och tittade på en film istället. Efter en stund gick strömmen och det var faktiskt riktigt mysigt, dom tur var hade jag batteri kvar på min dator så jag kunde fortsätta kolla klart filmen i mörkret tillsammans med en bit Marabou, mums!
För övrigt så fick jag igår en liten insyn i hur varmt det faktiskt är och att jag ändå har vant mig vid värmen. Igår kom Olle hit, en gammal fotbollsvolontär som ska göra sitt examensarbete här. Jag sa att du har tur som kommer hit på en ganska sval dag så att det slipper bli en sådan värmechock. Ja på flygplanet visade de att temperaturen "bara" var 31 grader sa han. Det är minsann en sval och skön dag det!!
Nu ska jag fortsätta dagen med att chilla järnet, kanske blir det också en fika, det sitter ju aldrig fel.

Här kommer lite blandade bilder som inte alls har med texten att göra..

 

Från familjens besök då Emmy och Kajsa fick vara med på träningen och även Alexandras syster Evelina. En bild där det faktiskt ser ut som att jag har väldigt bra kontroll över situationen. Jag kan meddela att denna träningen inte var såhär kontrollerad och samlad hela tiden..
När Alexandra fyllde 22 år och vi firade henne med en brakfrukost.Youghurt, müsli, omelett, vitt bröd, knäckebröd, frukt, brieost, juice, oboy. Jag vet inte om jag glömt något men jag kan säga att vi alla tyckte det var riktigt nice, bästa frukosten i Kongo.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: