Mitt liv i Kongo

7 månader med fotboll, värme, maniok och folk som ropar mundele!

Den senaste tiden

Kategori: Allmänt

Jag känner att jag inte riktigt har tid eller orkar sitta och skriva så ofta här på bloggen tyvärr men vad är inte bättre än ett par bilder? En bild säger ju mer än tusen ord som man brukar säga! Eftersom det senaste inlägget handlade en hel del om mitt jobb på fotbollsskolan får ni här lite bilder från vad jag haft för mig på min lediga tid det senaste.
 
Några som jobbar inom "Jeunesse Eglise"="Den unga kyrkan"(vår motsvarighet till equmenia) tog med oss på en liten utflykt en bit utanför stan där vi fick chansen att träffa några kameler. Kameler är inget djur som vanligtvis finns i Kongo utan dessa var en gåva till presidenten från någon president i något arabland.
Härlig dag men varm. Trots att vi drack som galningar blev vi helt utmattade av all värmen och direkt eftråt skulle vi iväg på träning, det gick ändå bra trots allt.
 
 
Ha en skön dag alla där hemma!
 

Kommentarer

  • farmor säger:

    Härliga bilder,men komihåg bada inte i floden!

    Svar: Haha, ja det kommer jag inte göra. Det är Johanna som är på bilden.
    Stina Holmqvist

    2013-01-24 | 16:14:02

Kommentera inlägget här: