Mitt liv i Kongo

7 månader med fotboll, värme, maniok och folk som ropar mundele!

Nu bär det av!

Kategori: Allmänt

Åhejåhå som jag brukar säga. Nu kan man räkna timmarna. Den klassiska frågan som många har ställt är: "Hur känns det?". Ja som det känns just nu är det spännande, nervöst och väldigt overkligt. Jag kan inte riktigt föreställa mig att jag om lite mer än ett dygn kommer befinna mig i Kongo-Brazzaville och att jag ska vara där i nästan sju månader. Det som oroar mig mest just nu är att jag ska få övervikt på bagaget. Det är verkligen så mycket som ska med, särskilt när jag har massor med fotbollsgrejer att lämna där nere. Hade jag haft två resväkor med bara mina personliga saker hade det inte varit så svårt, men men jag känner att om det är det värsta jag kan komma på just nu kommer det nog gå ganska bra ändå.
 
Min sista helg har varit intensiv, men jag gillar ju när det händer saker. Den har innehållit fotbollsavslutning, hejdåfika med kompisar och hejdåfika med släkt. Här kommer lite några bilder:
 
 
Mitt lag som jag tränat. Vissa av tjejerna har jag tränat i fyra år, det känns allt tråkigt att lämna dem nu men samtidigt känns det spännande att ge sig in på nåt nytt och få lära känna nya lag nere i Kongo.
 
 
Dom här supersöta Cupcakesen kom min kompis Linnéa med i lördags, så gulligt!
 
 
Åh nu vill jag bara va framme för när jag väl är det kan jag inte oroa mig längre för att glömma något..
 
 
Vi hörs, nästa blogginlägg det blir från KONGO!

Kommentarer

  • Louise Mellqvist säger:

    Hoppas du får det bra i Kongo! :)

    2012-10-08 | 10:23:48
    Bloggadress: http://lolliizen.devote.se
  • Markus Everstrand säger:

    Stort lycka till Stina. Du kommer få en fantastisk tid så ta vara på varje dag. Hör av dig om du undrar över något!:)
    GOD SPEED!

    2012-10-08 | 12:33:30
    Bloggadress: http://kongomackie.wordpress.com
  • Linnea säger:

    Ha det underbart! Det ska bli så roligt att höra om hur du upplever Kongo. All lycka :)

    2012-10-08 | 18:45:18
  • ebba säger:

    hej har du det bra

    2012-10-15 | 17:57:31

Kommentera inlägget här: