Mitt liv i Kongo

7 månader med fotboll, värme, maniok och folk som ropar mundele!

Photos

Kategori: Allmänt

Här kommer mer bilder, bara för att jag har tid. En del börjar bli lite gamla nu men vad gör det? Och förresten vad är tid egentligen?
Här har vi hela svenskgänget som just nu befinner sig i Brazza. Den första november som är allahelgonadag då vi besökte gamla svenska missionärsgravar. Från vänster: Alexandra(min kompanjon), Mamy(pastor, född på Madagaskar, kom till Sverige som vuxen och bor nu här med hans engelska fru Ruth), Lars(tror jag han heter, var bara här på besök ett dygn), Arvid(församlingsvolontär), Johanna(församlingsvolontär), Maria(jobbar med ekonomi för kyrkan), Peter(här på besök i tre veckor, är typ Afrikaansvarig på Gemensam Framtid).
Johanna, Arvid och några goa personer utanför klubbhuset på Mfilou. Minstingen i mitten, jag tror hon hette Beni, var bara hur söt som helst.
Ja såhär kan det se ut när man åker bil i Kongo. Jag kan lugna er med att jag dock inte brukar åka sådär.
Sist men inte minst, en typisk bild av hur min vardag ser ut och kommer se ut de kommande månaderna, fotboll!

Kommentarer

  • Morbror säger:

    "Jag brukar inte åka bil så här!?"
    Det betyder alltså att det KAN hända och HAR hänt att Du åkt bil "så här"!?!?!?
    .....eller hur...??

    Svar:
    Stina Holmqvist

    2012-11-18 | 20:40:46
  • Aha säger:

    Jaha där dog han

    Svar: haha hej kaj!
    Stina Holmqvist

    2012-11-19 | 15:42:34
  • Morbror säger:

    Typ överkörd av tåget - typ.....

    Svar: Haha mitt svar kom visst aldrig fram, nej jag har aldrig åkt så!
    Stina Holmqvist

    2012-11-19 | 15:56:56
  • Kerstin Kvernes säger:

    Verkligen kul att se fotona och höra dina berättelser. Jag känner så väl igen allt! Allt gott! / Kerstin

    Svar: Kul att höra! Det är verkligen kul att jag har så bra internet här så att jag kan uppdatera såpass ofta. Även kul med alla kommentarer jag får.
    Stina Holmqvist

    2012-11-20 | 09:27:38
  • Farmor säger:

    Hej Stina, verkligen fina bilder som du sänt. Vi kom hem från Egypten i går,där var det också varmt 28 grader i luften och 25 i vattnet. Jag badade i Röda havet det var så salt så jag flöt som en kork. Längtar efter dig!

    Svar: Åh vad härligt det låter, inte visste jag att ni hade vart i Egypten men det är ju inte så lätt att hålla koll på allt härifrån. Du får väl komma hit och hälsa på farmor! Kram
    Stina Holmqvist

    2012-11-21 | 11:52:50

Kommentera inlägget här: