Mitt liv i Kongo

7 månader med fotboll, värme, maniok och folk som ropar mundele!

Full rulle

Kategori: Allmänt

Klockan är nu 8.44 och jag ligger fortfarande kvar i sängen. Det är inte ofta det händer här kan jag säga, dom flesta är bokstavligt talat uppe med tuppen här och likaså jag. Men just den här förmiddagen är jag ledig så det är himla skönt att bara få vila ut lite. Den här veckan har det varit full rulle här nämligen. Tomas som är ansvarig för fotbollsprojektet från Sveriges håll är här på besök den här veckan tillsammans med Lotta som är fotbollsvolontär på en fotbollsskola som finns i Kimpese i Kinshasa. Det har varit mycket som skulle hinnas med på få dagar medan dem är här. Den här veckan har i princip bestått av möten där det diskuterats mål, visioner, budget mm. för de kommande tre åren på fotbollsskolan. Alltså viktiga saker. Jag har även varit borta nästan varje kväll, onsdag, torsdag var jag bjuden hem till Maria, igår var vi ute och åt med Tomas och ikväll ska vi hem till doktor Ndandu. Så jag har allt hunnit med trevliga saker också. Den lediga tid jag haft hittils den här veckan var igår eftermiddag och den gick åt till att tvätta som jag ska fortsätta med nu på förmiddagen eftersom jag inte blev klar, haha! I eftermiddag har jag träning på Mansimou, jag gillar verkligen det stället. Det ligger lite utanför stan och är mycket lugnare där än på de andra ställena, inte lika mycket barn som hänger där heller vilket gör det lite enklare för mig att hålla koll på de som jag ska träna. Än så länge kan jag inte säga att jag känner igen alla barn än men det har ju inte hunnit bli så många träningar än och det har inte varit samma personer alltid som kommit så det är ju inte så lätt.
 
Nej, nu har klockan hunnit bli 9.00 medan jag legat här och skrivat och mamman i familjen har hunnit komma in och fråga hur det är med mig, vem ligger kvar i sängen klockan 9.00 liksom? Dags att rycka upp mig! 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Inte likt dej att ligga och dra sej! Hoppas du har haft en bra helg. Nu är det full fart med visumansökni g och hotellbokning! Snart ska vi sätta upp adventljusstakarna! Känns det inte lite konstigt?! Kram från en jättesnuvig mamma

    Svar: Haha. Jo det känns ganska avlägset får man ju säga.. Kram
    Stina Holmqvist

    2012-11-26 | 17:47:39
  • Morbror säger:

    Det gör du rätt i Stina, ligg och dra dig när du kan. Det kallas för FRISKVÅRD med ett annat ord. Man behöver lite egentid ibland och bara få vara.....

    Man behöver inte springa omkring med gåstavar i händerna och en liten ryggsäck på ryggen med en banan och en vattenflaska samt pannband som matchar klädseln...friskvård ÄR att låta kropp & själ få vara ifred....
    Tänk att ingen därhemma ger dig bannor för då kommer - mrbror!!!!

    Svar: Hahaha, så sant. Fast banan blir det här ganska ofta kan jag säga men det gör mig inget för det är gott.
    Stina Holmqvist

    2012-11-26 | 18:21:22

Kommentera inlägget här: