Mitt liv i Kongo

7 månader med fotboll, värme, maniok och folk som ropar mundele!

Tiden rinner iväg

Kategori: Allmänt

Nu var det ett tag sen jag skrev sist, jag får ursäkta mig för detta. Det har liksom inte blivit så att jag har haft tid till att skriva. Det har varit en hel del på sistone vilket är kul, jag är ju den som hellre har lite för mycket att göra än för lite att göra. Dock har jag också varit väldigt trött, jag är ju ledig två dagar i veckan och eftersom jag inte har någon tid över de dagarna jag jobbar blir mina lediga dagar ganska fullbokade eftersom det är då jag har chans att hitta på saker. Vi har inte heller haft internet hemma på de senaste veckorna vilket jag var väldigt bortskämd med i början så nu gäller det att vara effektiv de tillfällena jag sitter vid datorn. Ja vad har hänt egentligen sen sist då kanske ni undrar. Det har flytit på ganska mycket som vanligt, börjar komma in i en vardag här nu och det är skönt. Nu har vi till och med fått ett schema för vilken dag vi ska vara på vilket ställe, vilket lag vi ska träna och så vidare, tidigare har det sett lite olika ut vecka för vecka. Onsdagar och söndagar är våra lediga dagar numera. Igår var det onsdag och vi hade ett otroligt sug efter pannkakor så vi, alltså jag, Alexandra, Johanna och Arvid ställde till med ett riktigt pannkakskalas hemma hos Alexandra. Det var riktigt härligt, efteråt fick vi dock alla riktig paltkoma så vi blev tvungna att lägga oss ner på marken på hennes altan. Alexandras familj har ett dagis ihop med deras hus så det gick förbi en massa föräldrar som skulle hämta deras barn och det måste varit en rolig syn för dem med fyra mundeles som ligger helt utslagna på altanen.. För övrigt så är det nu mindre än en vecka kvar tills jag får återse min kära familj igen. På kvällen den 19e anländer de hit för att vara här i tre veckor, vi ska då även ta en tripp till Pointe-Noires som är en hamnstad där man kan bada. Ni anar inte vilket sug jag har i princip varje dag här efter att bara slänga sig i en kall sjö så det ska bli riktigt skönt att få kunna bada. Nu hinner jag inte skriva mer, ha en fin Lucia där hemma, vi har sjungit lite här men det är inte mycket till stämning. Ha det gött!

Kommentarer

  • Morbror säger:

    " Ni anar inte vilket sug jag har i princip varje dag här efter att bara slänga sig i en kall sjö..."
    Välkommen hem Stina! Här är det -14 Celsius så nog finns det i princip en kall sjö att "bara slänga" sig...kan bli lite svårt då våra sjöar "i princip" har en hård yta av is....
    Men visst försår jag!!! Vi har firat Lucia och ätit Glögg med Pepparkakor, Saffransbullar och sjungit Staffans-visan...
    Vinter här är svår, men vinter får oss att längta efter en sjö att slänga oss i....eller då den första Blåsippan tittar upp lite förskräckt ur den smältande snödrivan...
    Vad vore livet utan längtan.....

    Ha dä gôtt!!!!
    Lars

    2012-12-13 | 20:03:08

Kommentera inlägget här: